INGENIERO DE MESA DE SERVICIO
Millicom
Panamá, Panama
hace 1 día

Te gustaría ayudarnos a seguir cumpliendo nuestro propósito de conectar a más personas, mejorar sus vidas y desarrollar nuestras comunidades? Entonces Tigo es para ti.

Creemos en la innovación, somos agentes de cambio, nos adaptamos y movemos a nuestra clientela al centro de todo lo que hacemos.

Crece y desarróllate con nuestro gran equipo de trabajo, donde juntos transformaremos vidas y comunidades, además tendrás la oportunidad de participar en proyectos desafiantes y podrás aportar tus valiosas ideas.

Esta es tu oportunidad, ven, píntate de azul y acompáñanos en esta aventura llamada Sangre Tigo.

Postúlate ahora!

INGENIERO DE MESA DE SERVICIO

  • Support of centralized systems ensuring that configuration data is available when and where it is needed to support other service management processes Level 1 and Level 2
  • First level incident resolution, scaled by customer service groups, customer service fronts.
  • Ability to attend to problems correctly, detailed, implement own Kpis controls to improve.
  • Assessing risk, identifying critical service and system dependencies and defining and implementing countermeasures
  • Designing and performing tests for the functionality, performance and manageability of IT services to support service transition activities
  • Participating in the resolution of incidents and problems providing end to end support for SEM countries acting as an escalation support for other teams that depend on services provided.
  • Handling of major incidents and identifying their root causes while communicating to SEM countries
  • Planning, scheduling and managing all Patch & Change Management activities
  • Supporting service deployment activities
  • Ensuring that all system and operating documentation and knowledge is up to date and properly utilized
  • Support in testing management, versioning. and promotions configuration assurances, and software developments.
  • Support in quality assurance for production implementation.
  • Maintain SOX evidence and documentation
  • Requirements :

  • 3 years of experience in BSS systems & processes, high availability solutions and enterprise level backup systems.
  • Oracle sql fundamentals.
  • Experience in using Linux, Unix operating systems.
  • Basic understanding of programming languages such as Java, JavaScript, C #, PHP, C / C ++, Visual Basic Script, Shell Scripts analysis and search for software incident solutions.
  • Knowledge on eTom and TAM framework standards
  • Strong problem solving and analytical skills with a diversified skill set and good decision making
  • Ability to lead and contribute to the development, maintenance, and usage of supported platforms
  • Good written and oral communication skills; ability to discuss technical issues with all levels of personnel globally
  • Adaptability to time pressures & changing priorities
  • Somos una compañía multinacional líder de servicios móviles, internet y televisión por cable que está presente en Latinoamérica y somos la empresa líder de las telecomunicaciones en Panamá.

    A nivel latinoamericano Tigo ha sido reconocido durante varios años en el ranking de Great Place to Work como una excelente empresa para trabajar.

    Nuestra gente es nuestro activo más preciado. Tigo Panamá emplea más de 2,500 personas a nivel nacional de manera directa y ofrece oportunidades de crecimiento interno a su personal.

    Tenemos un firme propósito que nos mueve y nos une a todos los que trabajamos en la compañía : Construir la mayor autopista digital para conectar a los panameños desarrollando las comunidades que atendemos y mejorando su calidad de vida .

    Por nuestras venas corre Sangre Tigo, estamos orgullosos de nuestra compañía y su historia, somos innovadores, somos apasionados, vivimos para mejorar nuestras comunidades y nuestros clientes son el centro de todo lo que hacemos.

    Te invitamos a formar parte de nuestra familia Tigo!

    Millicom Tigo is proud to be an Equal Employment Opportunity employer committed to a diverse workforce and nondiscrimination policy in all aspects of employment.

    We provide equal opportunity and access for all persons, without regard to race, color, religion, sex, sexual orientation, gender identity, national origin, age, disability, status as a disabled veteran or other protected veteran, or any other protected characteristic, in all phases of the employment process and in compliance with applicable federal, state, and local laws and regulations.

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