Key Account Manager DTT Panamá
The Kraft Heinz Company
Panama City, Panamá, Panama
hace 1 día

About Us

The Kraft Heinz Company is one of the largest food and beverage companies in the world, with eight $1 billion+ brands and global sales of approximately $25 billion.

We’re a globally trusted producer of high-quality, great-tasting, and nutritious foods for over 150 years. Our brands are truly global, with products produced and marketed in over 40 countries.

These beloved products include condiments and sauces, cheese and dairy, meals, meats, refreshment beverages, coffee, infant and nutrition products, and numerous other grocery products in a portfolio of more than 200 legacy and emerging brands.

No matter the brand, we’re united under one vision : To sustainably grow by delighting more consumers globally. Bringing this vision to life is our team of 39,000+ food lovers, creative thinkers, and high performers worldwide.

Together, we help provide meals to those in need through our global partnership with Rise Against Hunger. We also stand committed to responsible, sustainable practices that extend to every facet of our business, our consumers, and our communities.

Every day, we’re transforming the food industry with bold thinking and unprecedented results. If you share our passion and are ready to create the future, build a legacy, and lead as a global citizen there’s only one thing to do : join our table and let’s make life delicious!

Our Culture of Ownership, Meritocracy and Collaboration

We're not afraid to think differently. Embrace new ideas. Dream big. We empower our people at every level from entry-level intern to senior leader to own their work.

We share a responsibility to think like Owners to be mindful of the collective and sustained success of Kraft Heinz which we apply to every situation, every day.

As part of Kraft Heinz, you're supported to grow and achieve. You’re expected to bring your authentic self to work every day, to lead with humility, and drive outstanding performance at every level and you’ll be rewarded.

You’re given opportunities to leave a mark and build a legacy. But you won’t do it alone. You’re supported by passionate teammates along the way, and our collective, collaborative spirit fuels our incredible progress.

Description & Requirements

Responsable de alcanzar las metas de ventas por medio de la gestión del canal tradicional de ventas (DTT) a través del análisis- diseño y ejecución de todas las actividades para las marcas- categorías y familias que se encuentran en el portafolio de productos o próximas a lanzarse.

Encargado de crear una estrategia de corto y mediano plazo para los clientes.

Responsabilidades

  • Diseñar el plan de trabajo- actividades y otras actividades para alcanzar la meta de ventas mensual del canal tradicional.
  • Analizar los resultados de ventas de forma diaria y semanal para diseñar los planes de acción y ejecutar las acciones correspondientes.
  • Revisar el performance de Sell-out del Distribuidor mensualmente por categoría- y comparar contra el plan de acción creado;
  • de esta manera de identificaran best practices a replicar y gaps a reforzar.

  • Brindar seguimiento a situaciones especiales de servicio al cliente como ejecución de órdenes de compra atrasadas- devoluciones- reclamos y otros fenómenos de gran magnitud para el canal tradicional.
  • Realizar visitas al punto de venta para seguimiento de los planes de acción- observar la ejecución en los puntos de venta y visitar distribuidores.
  • Analizar los distribuidores- características y necesidades de cada uno de ellos para alinear las estrategias de ventas.
  • Requisitos

  • Título universitario preferiblemente dentro de negocios- comercio exterior- ingeniería y carreras a fines
  • Paquete de Microsoft Office (Excel Avanzado)
  • Manejo de distribuidores en el sector de Consumer Goods Products- 4 años de experiencia
  • Inglés Avanzado
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